för nostalgi

tisdag 1 oktober 2013

sail away with me honey, I put my heart in your hand. sail away with me, what will be will be, I wanna hold you now


Sail Away  - David Gray
Hello friends.
Vardagen flyter på och jag trivs rätt bra med den, trots allt. Mellan tidiga mornar, framtids-stress och livet-stress klämmer jag in fikor, starbucks-kaffe, kanelbullar från pressbyrån, tjejkvällar med favoriter och lite annan vardagslyx som gör just vardagen så mycket bättre. För första gången sedan nian känner jag även hur jag mår bra av och tycker om att gå till skolan, vilket är något jag inte har känt på ett bra tag. En fredag med en saknad favorit-Julia är på ingång, om mindre än två månader är det födelsedags-dags och jo, gillar tillvaron alltså. Trivs så bra, så bra.
Men trots livet som flyter på precis som det ska så kan man ju inte hjälpa att längta lite framåt ibland. Drömma är ju en av mina absoluta favorit-sysselsättningar och på senaste tiden har resor varit i centrum där uppe i drömbanken. Har väl mest en specifik i tanken men finns så många platser här i världen jag vill åka till, så mycket jag vill göra. Vill strosa runt på gator där jag inte kan vägen, gå vilse i mysiga parker, fika på gamla kaféer, shoppa i små knasiga affärer, dansa på små personliga klubbar. Vill så mycket. Bjuder på lite weheartit/feat/Elsa-inspiration, nu när ändå bloggandet är så smått igång igen är det väl dags att damma av bildbanken. Enjoy!




3 kommentarer:

Anonym sa...

DU : *shit en kommentar*
...så var de bara miami

snopet vaaaa

Anonym sa...

oj en kommentar till!

så var de bara jag igen..hehe

Anonym sa...

Miami alltså