för nostalgi

söndag 13 oktober 2013

I used to bite my tongue and hold my breath, scared to rock the boat and make a mess, so I sat quietly, agreed politely. I guess that I forgot I had a choice, I let you push me past the breaking point; I stood for nothing, so I fell for everything


♫Katy Perry - Roar 




Veckan har varit galen. Har haft känslan av att befinna mig på 4 platser samtidigt, av att ha varit överallt på en och samma gång, av att ha gjort allt. Har varvat jag-är-lyckligast-och-bäst-i-världen-älskar-mitt-liv--känslan med stunder då utmattningen nästan drar fram tårar och vrål. Välkomnar söndagsångesten med öppna armar och på något sätt, trots stressen, känns det bra. Tvåan slår hårt och jag slår tillbaka, den här striden ska jag vinna.Prio-listan har varit lång där skolan ligger på förstaplatsen och träning, ta-hand-om-mig-själv och andra viktigheter som rum-renovering, gymnasiemässor, vänner och jobb slåss om resterande placeringar. Redan i måndags såg jag fram emot lördagskvällen då jag äntligen skulle hinna andas, vilket jag gjorde hemma hos Sara med alla favoritpersoner sittandes runt ett bord och skålandes och skrålandes till gamla favoritlåtar. Perfekt.Söndag alltså. Har flyttat in i mitt nya (gamla men renoverade) rum, sovit ut, kollat New Girl i flera timmar, övningskört, tränat afro och ska nu ta tag i läxorna för att förbereda för veckan som väntar. Hoppas på ett lite lugnare tempo och ska försöka hålla prio-listan aningen mer stabil. Behöver struktur, andetag, och skratt. Peppar redan inför nästa helg som bjuder på kalas, att jag får träffa min Julia och andra roligheter. Blir så bra. Hämtar nya krafter, suddar ut söndagsångesten och laddar. Imorgon är det måndag och cirkusen startar om. 




Inga kommentarer: