för nostalgi

torsdag 10 oktober 2013

en som bygger upp dig, en som som gör dig svag, det finns plåster som du måste riva av. // jag kan va ditt plåster, skydda dig ett tag men vi båda vet att plåster faller av.

 ♫Oskar Linnros - Plåster

 "/Och jag vill förklara för er att man helt plötsligt inte kan bestämma sig för att passa in i feministramen, att alla som kallar sig själva feminister inte har blivit smittade av någon rabies-sjukdom för att börja agera och göra uppror över hela nätet. Feminism är fakta, det är statistik och inte en image. Feminism är emot just ramar som människor ska försöka passa in i, emot att människor ska tvingas vara något de inte är. Däremot är de för att alla ska få vara de dem vill vara, för att alla ska ha samma rättigheter och för jämlikhet.  Och det är orättvisorna i vårt samhälle som skapar reaktioner och galenhet på internet, inte feminismen i sig. /"
Höll svenskatal i skolan om feminism idag. Poäng till mig själv för att för det första ta ett steg mot att bli av med min scenskräck, och för det andra göra det genom att prata om någonting jag tycker är otroligt viktigt och stå upp för det. Heja feminismen!

1 kommentar:

sara sa...

bra där elsa!