för nostalgi

onsdag 28 augusti 2013

just nu vill jag leva / grey dust now sparkle in gold, and the best is yet to unfold, THESE WILL BE THE YEARS


 


 

Avslutade bästa sommarlovet ever med buller och bång i bästa Alanya med bästa vännerna. En vecka fylld av sol, bad, skratt, spontana festkvällar, galna skåningar, vågiga båtturer och så himla mycket vänskap. Kunde inte finnas ett bättre sätt att säga hejdå till sommarlov 2013 som nu ligger mig otroligt varmt om hjärtat.
Men det bästa av allt är nog känslan jag känner just precis nu, känslan av att ha hittat rätt. Det här att ha vågat ta steget till förändring, till nytt, till utmaning och känna redan från början att såhär, det är ju såhär det ska vara. Promenerar runt i stan fylld med energi var dag, ser människor, tar bilder, skriver utifrån omgivning och njuter av att vara en liten del av något stort, av att vara en liten prick i stora Göteborg. 
Till skillnad från innan är jag både omringad av andras och får utlopp för egen inspiration, varje dag. Ler mer, känner mer, är mer. Vågar tro på större. 
Det är konstigt, hur stor skillnad det kan göra, det här med inspiration. Innan tyckte jag att en halvtimme till skolan var det längsta och onödigaste jag kunde göra, och nu är en och en halv timma två gånger per dag ingenting. Det är värt det. Självklart kommer det vara segt i vinter, självklart kommer det vara jobbigt att aldrig se solen, självklart kommer det ta energi. Men det kommer vara värt det. 

Så nu, just precis nu mina kära vänner, nu är jag lycklig. Jag har hittat hem, för första gången sen jag landade från USA. Nu, äntligen, känner jag att det är den här och såhär jag vill vara, det här livet jag vill leva. Pusslar ihop dagarna med att föreläsa och inspirera andra om utbytesåret, skriva tills fingrarna krampar i skolan, åka skridskor utan att känna press, jobba, planera resor, skapa minnen och leva. Och åh, åh vad jag trivs. 

I helgen väntar besök från min favorit-lysekilsbo, bartömning, jobb och andetag. Älskar att helgerna börjat betyda något igen. Är sjukligt taggad på bästa hösten någonsin. 
vi hörs.

2 kommentarer:

miami sa...

åh alanya <3 bäst att du börjat blogga igen! du är ju så duktig på att skriva, puss på dig världensbästaelsa!

miamihärigendå sa...

okej pin att jag inte vetat att du tydligen bloggat ett tag ! haha?? sånt berättar man pysen