för nostalgi

söndag 16 juni 2013

Q&A

Hej Elsa! Jag ska åka till USA nu i Juli som utbytesstudent och nu börjar jag bli riktigt nervös. Är typ as rädd och känner att jag inte vill lämna dom här hemma och inte vill klara mig själv. Kände du också så innan du åkte? Kramar 

HEJ! Först och främst; åh vad kul att du ska åka! Blir så avundsjuk på dig, du har världens bästa äventyr framför dig! Och ja, självklart blir man nervös, det är en rätt galen grej man ger sig in på. Jag var helt lost och förstod inte vad jag höll på med dagarna innan jag åkte haha.. Det hör till att vara nervös och oroa sig, för det är det som kommer ge dig kicken sen när du inser att du klarar så mycket mer än vad du tror. Och sen har du egentligen inte mycket att vara nervös för heller, du kommer komma till en värdfamilj som kommer ta hand om dig och din utbytesorganisation kommer ha koll på dig och du kommer vara omringad av över-trevliga amerikanare. Du kommer känna dig så stark och grym när du skapat ditt liv i USA, det är bästa känslan!
Och jag förstår att det känns jobbigt att lämna dina vänner här hemma, men jag lovar dig. Något som jag märkt nu när jag kommit hem är hur allting verkligen finns kvar, exakt likadant som det var innan. Dina vänner här i Sverige kommer inte försvinna någonstans och det är bara du som kommer förändras och vara med om världens   mest underbara äventyr medans allt i Sverige kommer att stå still :) 
STORT lycka till på ditt utbytesår, jag lovar att det kommer bli det bästa du kommer vara med om!
KRAM!
i början av mitt utbytesår med Christine och Johanna

Inga kommentarer: