för nostalgi

söndag 23 juni 2013

life will pass me by if i don't open up my eyes / all this time I was founding myself, and I didn't know I was lost / I wish that I could stay forever this young, not afraid to close my eyes / life's a game made for everyone , and love is a prize

DÅSÅ. Dags att catcha up lite här igen. Har ju ett rätt fartfyllt liv här på Tjörn och lite har jag allt att berätta. Underbara sommar. (vill också säga att eftersom jag nu mera har en mobil med en fullt simkort och 70% dygnet ett tomt batteri är jag väldigt tacksam över att jag har vänner som tar bilder, då jag inte riktigt är kapabel till det. ungefär 90% av bilderna är snodda från många olika vänner och jag hoppas att det är ok)






Min onsdagkväll var ju himla bra. Efter att ha kört 10timmars passet på jobbet skyndade jag mig till Lysekil där en överasskningsfest för finaste Johanna var på gång. Dansade och pratade med så mycket nya fina människor och hade en så otroligt bra kväll. Avslutade med nakna nattbad runt 3, och firade lite till med lyxfrukost på morgonen dagen efter. Sämre kan man ju ha det liksom.
Efter lyxfrullen bussade jag mig vidare till Henån och hängde med dessa två en stund. Vi åt thai, satt på Julias altan och pratade om livet och åkte bil. Bilen åkte blandannat hem till mig, där vi åt middag med mina kusiner och bara mös lite innan Julia återvände till den andra ön. Jag och Anna tog en kvällspromme vid 11 och sprang på Carl och Eric som var baksugna, så vi drog hem till Carl och både bakade och pratade med killarna runt midnatt. Himla mysig kväll efter en himla mysig dag.

Sen var det ju fredag och äntligen äntligen dags för midsommar. Bästa, finaste, favorit högtiden. Var rätt stressad i år över planer som skulle gå ihop, och stressen hängde kanske kvar lite hela kvällen tyvärr. Hade iallafall fullt upp med en himla mysig tjejmiddag med favoriterna, ett festigt förkrök med många människor och sedan själva festen då där jag äntligen kunde släppa pressen kanske lite väl mycket, och min midsommarnatt är väl lite suddig. Men fint var det iallafall, älskar midsommar. Somnade som en stock med Ami, Anna och Ida som husgäster vid 2 någon gång kanske och det var den midsommaren. 


Midsommardagen var så standard som den ska vara. Drog en dagen-efter- pizza till frukost med mina inneboende, och förutom en promenad till Ica stannade vi inne vid TVn och pratade mest hela dagen.  Ordnade fruktsallad och smält choklad och hade det himla bra. 
När energin återkom runt 9 på kvällen spontan-beslutade jag och John oss för att ta en trip till Lysekil för att hänga med Daniel, David och några andra grabbar som dragit dit lite tidigare. Verkade himla bra in the moment och vid 10 lämnade vi ön och fick med oss Karin och Anna. Sen blev den natten inte riktigt som vi tänkt oss med en väldigt paj bil, väldigt många människor, hotellbesök, alldeles för många toa-besök utomhus och en övernattning i bilen med max 2timmars sömn. Det blev en busstur och en snäll pappa som tog oss hem imorse istället för Johns bil som det först var tänkt. Allt blir ju inte riktigt alltid som man tänkt sig, men det är ju lite meningen med sommaren. Minnen som spontan-skapas och så vidare. Så även om jag idag har känt mig rätt sliten så kan jag ändå tycka att gårkvällen var väldigt konstig men också himla värd.
Så ja, idag blev det mat, tupplur och en joggingtur och inte mer än det. Imorgon blir det ärenden och jobb. Behöver kanske växla ner farten i livet lite. Kan va bra det med ibland.
Kram!




Inga kommentarer: