för nostalgi

måndag 24 juni 2013

I’ve had the highest mountains, I’ve had the deepest rivers, you can have it all but life keeps moving. I take it in but don’t look down, ‘cause I’m on top of the world

alltid så fint när jag cyklar hem från jobbet sena kvällar

Känner för att göra en liten bra-lista för att ösa positiv energi ut i världen, så nu kör vi. Bra och grymma grejer med idag:

  • Powerwalkade imorse, så himla skönt.
  • Promenaden tog mig bland annat till banken, där jag fick reda på att jag faktiskt hade några extra slantar. SÅ. HIMLA.  GÖTT. Lättnaden går ju inte riktigt att beskriva.
  • Hade en lång och go pratstund med min lysekils-bo. Hon är bra hon, hon där Johanna.
  • Hann faktiskt ta det lugnt och ta hand om mig själv lite, för första gången på länge.
  • Jobbade kväll vilket för det mesta alltid är så himla mysigt, speciellt idag eftersom jag;
    1. Fick en namnkompis. Serverade mat åt en liten Elsa, sa tack och hejdå Elsa och fick ett tack och hejdå Elsa tillbaka osv. Så himla söt va hon också.2. Träffade på en jättetrevlig amerikanare som berömde min engelska och pratade med henne rätt länge om utbytesåret, New York, Kentucky, framtidsplaner osåvidare. Älskar när trevliga människor kommer in. Var så himla underbart att få prata lite engelska också igen, alltså åh!
  • Cyklade ju hem och såg den där fina himmelen på bilden ovan. Alltid bra att få påminnas lite om hur fint man har det.
Sedärja! Har ju haft en riktigt kanondag idag! Och imorgon blir inte fyskam den heller, tänkte börja med ett morgon-gympass för att sedan dra en brunch i Stenungsund med Julia, och sen jobbar jag kväll igen. Nu känns livet helt ok.
Kram!

Inga kommentarer: