för nostalgi

söndag 16 juni 2013

I've been a stranger ever since we fell apart

Okej, rätt mycket har hänt sen sist. Blandannat har min bror dragit till Nya Zeeland för att hänga där i 4månader, rekomenderar starkt att ni följer hans blogg här. Kommer sakna brodern min.
Annars har livet sett ut lite såhär.

Har hängt med två muppar som ser ut såhär. Åka bil, köpa frukt, smälta choklad, prata ut gosa. Tog oss också till Axels sjöbod denna kväll för att fira Jonas 18års dag, hängde med grabbarna där en liten stund vilket var himla mysigt innan vi drog hem och somnade i min källare.  Fått väldigt kort hår  också som ni ser, ogilla. 
Åt himla go lunch en dag. Svensk mat <3 span="">


 

Och åh, det bästa av allt. Johanna, min bundsförvant, min vapendragare, min partner in crime, min högra hand, min andra halva från Kentucky har äntligen anlänt till Sverige. I fredags landade hon på landvetter och igår fyllde hon 18 och jag kom och attackerade med kramar och födelsedagspresenter. Efter att ha myst på hennes släktkalas packade vi ihop en liten nu-är-du-18-allt-är-tillåtet- picknick, drog på oss fula, matchande onepieces och promenerade runt i ett regnigt Lysekil till långt efter midnatt. Korkade upp champagne, blåste ballonger, åt svenskt lösgodis och bara pratade om både gamla minnen och allt nytt vi missat vilket var otroligt mycket på bara 2 veckor. Det känns som att en sten har lyft från mitt bröst, nu har jag det bästa från USA med mig hemma i Sverige och nu kan jag påminnas om att det faktiskt var på riktigt. Bästa, bästa Johanna. Äntligen. Förövrigt flyter Sverige-livet på som vanligt. Idag hade jag tänkt att städa och packa upp min resväska (två veckor going on 3, kanske dags liksom) och ta en liten joggintur. Imorgon är det jobb som gäller igen. Sommarlovet är precis som det ska, blandar sega jobbdagar med äventyrliga fina sommarkvällar. Vet inte riktigt hur update-nivån kommer ligga här på bloggen, på något sätt känns det väldigt o-värt att uppdatera nu när jag inte har utbyteslivet att berätta om. Dock älskar jag ju att skriva och blogga, så vi får se. Hittar kanske något mellanting. Massa kramar på er!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du ska fortsätta blogga! En håller ju koll på dig! ;-)

Anonym sa...

snälla sluta inte att blogga :-( jag älskar att läsa din blogg