för nostalgi

söndag 2 juni 2013

det är för oss solen går upp, och lyser som guld för kärlekens skull




 
Tack vare mina fantastiska vänner slungades jag rätt in i en perfekt svensk sommarkväll. Efter att fina Felicia kommit på en välkommen-hem-pratstund tog jag, Sofia och Elin bussen till rönnäng och jag blev först överraskad med tacomiddag och skumpa hemma hos Karin med bästa tjejgänget, dom är för bra! Sen åkte ögonbindeln på och vi bussade oss till August brygga där killarna var och överraskade med ett litet sommarkvällskrök. Satt vid havet, pratade, paddlade surfbräda ut i solnedgången, lyssnade på Abba, Maggio, Ted Gärdestad och andra svenska klassiker och åh vilken perfekt kväll. Fick bästa starten på min Sverige-sommar jag kunde föreställa mig och åh, mina vänner är så bra. Efter att jag och Julia somnat runt 4 vaknade vi imorse, åt en lång mysig frukost, pratade och bara mös innan hon drog hem vid 1. Åkte och hämtade min plånbok och sa hej till Karin och Anna, kramades och tackade för igår innan jag drog hem och mamma och pappa släpade med mig ut på en joggingtur. Kan ha varit det näst värsta jag varit med om, stark tvåa efter avskeden i USA haha. Kroppen är helt död nu efter knappt 4km och fy satan vad surt det är, haha! Men jag är fast besluten om att hitta tillbaka till min hälsosamma livsstil jag hade innan Kentucky, och det är gött att ha börjat även om kondisen är så dålig den kan vara!
Ikväll ska jag bara vara hemma, packa upp lite och ordna upp Sverige-livet. Imorgon drar jag till stan för att träffa bästa Bea, åh så bra det kommer bli! KRAM




Inga kommentarer: