för nostalgi

torsdag 23 maj 2013

EN VECKA.
Om en vecka kan jag sitta på min fluffiga matta i mitt eget rum med mina vänner. Om en vecka kan jag ta en blå västtrafik buss när jag vill och var jag vill. Om en vecka kan jag välja själv när jag vill gymma, springa, eller ligga i soffan och lata mig. Om en vecka kan jag välja själv hur nyttig eller onyttig jag vill vara. Om en vecka kan jag promenera på bryggorna i sommar skärhamn med en påse hemmakväll i handen. Om en vecka kan jag spela volleyboll på nya badplatsen sena kvällar med fina vänner. Om en vecka kan jag promenera till ica och bara strosa runt där i flera timmar. Om en vecka kan jag krama alla mina fina vänner, släkt och familj. Om en vecka kan jag promenera runt i Göteborg och fika hur många gånger jag vill. Om bara en vecka kan jag spontanplanera och ha världens bästa partykvällar som blivit planerade i sista sekund. Om bara en vecka.
Även om det just nu känns väldigt, väldigt jobbigt att lämna USA så vet jag att det kommer bli underbart när jag kommer hem till alla er fina i Sverige igen.  En vecka, mina kära vänner. 

Inga kommentarer: