för nostalgi

onsdag 2 januari 2013

ÅRS-RESUME sverige halvan


JANUARI
Efter att ha haft en vad jag minns ganska kalasbra nyårsafton bestod början av 2012 mest utav teamåkning, skoltrötthet, myskvällar med vänner och en försenad sweet sixteen. Hade mördaronsdagar i skolan, tränade och längtade till usa. Missade VM platsen och grät rätt mycket, men det var okej ändå för vi hade dendär grymma teamkärleken och gav inte upp. Marsvinet Freddy dog efter många år så det var lite sorgligt. Det här inlägget skrev jag och tyckte att jag var rolig. 

FEBRUARI
Skoltröttheten blev värre och februari var nog rätt deppig. Teamåkningen med tävlingshelger var höjdpunkterna som lyste upp de annars rätt gråa veckorna. Förgyllde skoldagar med espresso house och festade med okända människor i göteborg. Hade en toppenresa till schweiz med bästa laget, farmor fyllde 90 och jag var besatt av hungerspelenböckerna och kollade filmer i sängen varje ledig minut. Julia fyllde 17 och jag skrev detta födelsedagsrimmet, funderade mycket på kärlek och skrev det här om allahjärtansdag i min lilla bok; "...Men alla hjärtans dag borde väl vara till för just våra hjärtan, inte våra mobiler eller räkningen på hur många ballonger vi får? Mitt hjärta har klarat sig igenom rätt många kraschar, är inte det värt att fira? "


MARS
Tävlade min sista teamåkningstävling, fick ett SM brons och usch vad jag grät. Skrev det här. Fick reda på att jag skulle bo någonstans som kallades Kentucky under det kommande utbytesåret och blev helt lyrisk. Längtade som en galning till USA men hade det ändå rätt bra hemma, vände tråk-plugget till mysiga tända-ljus stunder, drack mängder med te och åt frysta jordgubbar. Fick blodblåsor som satte stopp för springningen och usch vad arg jag var. Var rätt stressad med VM-möten och sånt, men ändå himla glad.  Firade Annas 17års dag med lila hårtoppar. Såg hungergames och firade vårkänslor med glass.

APRIL


Hade väldigt många avsked. Sa hejdå till seaside med en sista vårshow och en uppvisning på en elitseriefinal och var så himla ledsen. Sa liksom hejdå till en del av mig, skrev detta. Blev återigen tokstressad och skoltrött och ville helst bara gömma mig någonstans, i en bättre värld. Så under påsklovet stängde jag in mig i teamåkningsbubblan och jobbade på VM, en utav mitt livs bästa upplevelser. Sverige tog ju guld också, kalas. Hade väldigt rött hår, firade påsk och tittade på stjärnorna mitt i natten med julia.
MAJ


Maj var himla bra! Det var vår och man såg ljus i tunneln för sommarlov. Firade Karin, festade, såg maskinen på liseberg och tränade så gott jag kunde. Fick ett hjärta av cimon på twitter också, kalas ju. Började boxas lite smått och älskade det. Bröt ihop lite när jag insåg att seaside skulle läggas ner totalt. Jobbade som servitris lite här o var, töntade mig i skolan med goa klasskompisar, solade och badade i det knepigt supervarma vädret och försökte ta vara på varenda sekund hemma samtidigt som jag bara ville åka.


JUNI
Skaffade mig min appledator, visum och sommarlov. Tränade för att hålla mig glad, hade återigen rött hår, såg timbuktu på liseberg och fick A på ettans sista uppsats trots att jag var så himla trött på skola. Var rätt nöjd med livet. Gick på både pool, midsommarpartyn och klassfester och åt långa frukostar med julia. Skapade minnen varje sekund och hade en tokbra början på sommaren, den korta period jag var hemma. Jobbade liksom tokmycket för att ha råd med det framtida USAlivet, men det var helt okej det med. Hängde på stranden, åkte båt o njöt av sommarlov.





Inga kommentarer: