för nostalgi

torsdag 27 september 2012

-

Förväntningar.
Man skulle inte ha dom, nej. Inte hoppas, inte föreställa sig, inte önska.
Men vad är reglerna för andras förväntningar, på dig?
För tänk om inte allt är som den där drömmen? Den där high-school drömmen, där du är den tuffa och annorlunda som alla vill hänga med. Tänk om det inte riktigt är så?
Och att konstant se och höra jämförelser, höjer det även förväntningarna på dig själv? Dina egna förväntningar - inte de förbjudna förväntningarna - utan de på dig själv. Vad är reglerna för dem?
Just nu är till och med pressen på att vara sig själv hög - vilket borde vara den mest naturliga förväntningen. Att bara vara du, där ingen känner dig ändå, det borde ju vara lätt? Så varför så svårt?

Jag hade inte en enda förväntning eller förhoppning innan jag åkte - jag var en öppen bok. Förväntningarna kommer från allt runt omkring mig ligger som ett berg på mina axlar. Att hela tiden se något som är aningen bättre, att konstant jämföra, att konstant bli påmind om att försöka bättre.
Inte konstigt att man inte känner sig "good enough".

Inga kommentarer: