för nostalgi

måndag 2 juli 2012

twentytwo

Okej, så det är ju sommarlov och såntdär, och jag har inte lika mycket att skriva om som vanligt. De dagar jag jobbar orkar jag inte göra något annat intressant på, och det är jobba jag har gjort i stort sätt hela helgen.
I lördags var det trubadurkväll och hur mycket folk som helst på restaurangen, skitkul faktiskt! Trots att det var stressigt as hell börjar jag känna mig mer och mer säker, trivas mer och mer på jobbet liksom. Som igår, det var en typiskt slö söndagskväll och inte asmånga som åt. Jag stod i baren och rullade bestick i förberedelse för kvällen och ett äldre par skulle komma och betala. De gick hand i hand och pratade om hur trevligt det var med 50-talsmusik eftersom de var låtar som dem brukade dansa till när de var unga. Och sen frågade de mig hur gammal jag var, mannen sa "Du måste vara ung, 21?" jag skrattade lite och förklarade att jag var 16, och han sa "men vilket léende! och får jag se på dom ögonen! med det vackra ansiktet kommer du gå långt!" Blev så glad, dom var så fina.
Annars har jag skypat lite mer med min värdmamma och värdsyster, och längtar helt galet mycket tills jag ska åka. Somnar två på nätterna och kollar gossipgirl i sängen till 2 på dagen. Äter på konstiga tider och tränar alldeles för lite. Stökar ner mitt rum istället för att städa. Ska ta mig en välbehövlig dusch och försöka vakna lite, vill helst ligga kvar i sängen men måste ju dra en gräns någonstans.
puss!

Inga kommentarer: