för nostalgi

fredag 15 juni 2012

can you feel it?


Så, tell me, hur har erat första sommarlovsdygn varit? Har ni känt frihetskänslan i luften, känt doften av ledighet och redan påbörjat era sommarlovsäventyr?
Nej. Inte jag heller. Mitt första sommarlovsdygn har inte varit speciellt alls, faktiskt. Har fortfarande inte förstått att jag faktiskt har sommarlov, och jag längtar verkligen tillbaka till då man var liten och skolavslutningen var det absolut bästa på hela året. Inte för att min skolavslutning var dålig, inte alls. Förutom att mina mentorer var på dåligt humor kände för att skälla ut oss lite sista lektionen på året så var det inget dåligt alls faktiskt. Sofia sjöng lite och var så duktig så, man fick bulle och festis och sen var det slut. Efter det hela spektaklet drog jag in till storstan med pappa för lite ärenden, och senare på kvällen drog jag och några vänner för att kolla på bleketskolans avslutning och hälsa på goingarna som slutat nian. Jag fick mer sommarlovskänslor där än på min egen avslutning, haha. Sen drog vi hem till Axel och hängde där en stund, innan jag gick hem rätt tidigt, låg i sängen och kollade film tills jag somnade. Tog en go sovmorgon imorse och det var typ det. 
 







 




En av grejerna jag och pappa fixade i storstan var ett par nya springdojjor. Med tanke på mina knölar, blodblåsor och dåliga knän var det lite på tiden, och efter att ha provat ett antal olika par och sprungit några vändor på rullbandet blev det dessa jag fick med mig hem. Var så himla taggad för att testa dom så jag kunde inte hålla mig, gick ut och sprang en liten runda nu på förmiddagen och walla - inga blåsor! Betoning på liten runda dock, min kondis är hur dålig som helst nuförtiden och det suger. Men det ska det bli ändring på! Har bestämt mig för att springa milen 4 gånger innan jag åker till USA vilket kan bli rätt svårt med tanke på att jag för det första knappt kan springa en halvmil nu, och för det andra att det är typ lite mer än en månad kvar innan jag åker vilket betyder att jag måste börja springa milen typ nästa vecka. Men aja det kör vi på!


Inga kommentarer: