för nostalgi

söndag 4 mars 2012

this is the part of me, that no one never ever going to take away from me.

Så nu sitter jag här. 
Nydushad och hårsprays-fri. Försöker reda ut mitt tunna fula hår med fingrarna och kliar på alla nya finnar i ansiktet. Precis som vanligt efter tävlingar med för mycket spray, gelé och smink med andra ord.
Den här tävlingen var ju lite speciell, dock. Inte bara för att det var Sverige-mästerskap, utan för att det var min sista. Min sista tävling. Eller, vem vet vad jag hittar på efter USA, men som det ser ut just nu blir det inte mycket mer tävlande för min del. Klumpen i halsen sitter fortfarande där den har suttit i hela helgen, och idag har tårarna trängt fram flera gånger. Sista tävlingen.
Men vilken tävling! Bästa, bästa seaside. Har aldrig njutit så mycket på isen som den här helgen, i båda programmen! Och åh vilket långa vi fick till! Med känsla så det sprutade om det fick vi hela läktaren att vibrera, och en poänghöjning som hette duga. Härregud, adrenalinkicken efter ett sånt tävlingsåk går inte att beskriva. Bästa, bästa seaside. Vi är så jävla bra. 
Försöker att sluta deppa nu, tänker på att vi har en jätterolig vårshow att anordna, och ett uppvisningsåk på elitserie-finalen om några veckor. Men det är svårt att säga hejdå till tävlingsvärlden, det är det.
Fick ett sjuhelsikes bra avslut iallafall, är så nöjd. 

























Imorgon är det skola. Tackar schemaläggaren för den lilla sovmorgon jag har, vet inte hur jag skulle klarat av pluggveckan som är framför mig utan den. Vi hörs, kram!


Inga kommentarer: