för nostalgi

lördag 17 mars 2012

handle the pain, missy

Jag tänkte ju bara vara lite duktig och ta en joggingtur då. Den joggingturen fick en ganska oväntad vändning. Kände redan från början att jag inte skulle palla att jogga på i min lunkartakt hela vägen, ibland har man sådana dagar liksom. Idag var inte min joggardag. Men jag tänkte inte dra hem, så jag tänkte att "jag kör en powerwalk istället! det är ju skönt". Så jag powerwalkade på en stund, med favvomusiken i öronen och det var minsann skönt. Bestämde mig för att intervall-träna lite backarna också, och det gjorde jag minsann. Rushade upp, powerwalkade ner, flera gånger om, och kände mig som Rocky the fighter typ och det var ju skönt. Men sen.
Skulle PWa tillbaka hem då, och hade änna glömt bort att mina konståkningshälar av någon anledning inte klarar av powerwalking. Skoskav, med andra ord. Ju mer raska steg jag tog desto mer brände speciellt högerhälen, och jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Joggade lite - det gjorde ont. Knöt om skorna - det gjorde ont. Gick fortare - trodde att hälen min skulle brinna upp. Så till slut hade jag inte mycket till val, förutom att lätta på smärtan.
Ser ni bilden? Där haltar jag fram till hälften i strumplästen - med en sko i ena handen och mobilen i den andra - så fort jag kan för att fortfarande behålla powerwalk-förbränningen. Visste inte om jag skulle bli förbannad eller bara skratta. Allt för lite lördagsmotion. 

Inga kommentarer: