för nostalgi

måndag 13 februari 2012

freeze the moment

Hemma! 
Så himla skönt att komma hem faktiskt. Att sova i sin egen säng,i sitt nystädade rum ( TACK MAMMA ) och få sova hur länge man vill och äta egen frukost är nog något av de bästa som finns.

Men, jag har haft det hur bra som helst i Neuchatel. Så himla bra resa. Att umgås med favoritseaside dygnet runt kan nog vara det bästa som finns. Att bli uttittad och pekad på, inte för att man är unik utan för att 20 andra ser likadana ut som dig på gatan är något man kan vänja sig vid. Att springa fram och tillbaka från ishallen till hotellet med röda frusna näsor och 5 lager kläder kunde vara rätt mysigt faktiskt, eftersom man sprang och frös tillsammans med de man gillar mest. Att hårbotten gör ont efter alla omflätningar och hårspray-attacker är en värdslig sak när man har fått stå på isen efter ett långprogram och bara känt i hela kroppen att "DÄR SATT DEN" tillsammans med 15 andra man tycker om sjuhelsikes mycket och bara vill skrika och kramas utan att ens ha fått veta poängen för man bryr sig inte för man är så himla glad.
Ah, jag vet inte vad jag ska skriva riktigt. Dagarna gick så himla snabbt, och jag vet inte. Fett skönt att komma hem, men jag hade nog kunna vara kvar några dagar till. Vill inte riktigt lämna teamåkningsbubblan. Så fort jag tänker på att vi bara har en tävling kvar tillsammans får jag en klump i både halsen och magen, så ska försöka att inte tänka på det.

Skriver mer om själva tävlingen senare, nu ska jag äta frukost i soffan och packa upp. Puss!

Inga kommentarer: