för nostalgi

fredag 10 februari 2012

för att du är en av dom absolut bästa.



Åh din lilla buse, idag blir du stor. 
Skulle vilja köpa dig en kuse och en flock med massa kor.
17 hela år är du nu, du fyller ju lite tidigare än mig så fuckyou!
Dock får jag njuta av min ungdom lite längre,
du är nästan en tant och dina örongångar blir trängre.
För 17 är faktiskt ett ganska gammalt tal,
kom ihåg det om ett år när du på krogen festar i ditt skinn-fodral!
Tänk då på mig som är hemma med en romcom-rulle,
utan alkoholförgiftning och smaskar på en bulle.
Det är ju dock ett år kvar, så njut nu av den korta ungdomstid du har!
För jag lovar, snart börjar rynkorna komma.
Och när du köper dyra krämer har jag råd att resa längre än till Bromma!
För halvvägs till 30 är sedan länge förbi, så snart letar du efter en rullator som är fläckfri!
Men nåväl. 
Ville mest hälsa att jag tänker på dig här i Switzerland,
bland is o snö och lagkamrater som åker hand i hand.
Tror du vet att jag tycker om dig rätt mycke,
tjatar jag mer om det kanske jag blir mat till någon jycke.
Istället ska jag såfort vi ses ge dig en baouta-kram,
en såndär man vill ta kort på och sätta i en ram.
En bro imellan oss är inga problem, vi hade löst det om någon av oss bodde i Österlen.
grattisgrattisgrattis bästavän på din da, du förtjänar alla presenter och fester du kan ha!
Och med risk att bli hundmat vill jag bara säga, du är en av de absolut bästa och jag kommer alltid på dig att heja 
ily. 

1 kommentar:

julia sa...

kan vara det finaste jag sett på länge!! älskar dig gose. <3