för nostalgi

onsdag 25 januari 2012

you give me something

Onsdagar är alltid värst. Jag vet inte om det beror på maraton-lektionen vi har på morgonen från 8.30 till 12.30, som egentligen består av tre väldigt jobbiga lektioner i samma klassrum. Hjärnan får anstränga sig alldeles för länge och det tar liksom stopp. Och trots att min halvklass som ska redovisa engelskan imorgon fick slippa engelskalektionen idag fick åka hem och vara hemma jättetidigt (3 är det som är jättetidigt när man går på gymnasiet!) är det alltid på onsdagar mitt huvud dunkar, tröttheten tynger ner mig och jag egentligen inte alls vill sitta vid köksbordet framför datan i ett antal timmar till.
Vad sa du, sex and the city i sängen? Ja tack.
Men nu laddar jag lite, apelsin och kaffe i bästa muggen ger mig lite fejk-energi att försöka i några timmar till. Engelska, historia och samhälle - bring it!

Inga kommentarer: