för nostalgi

torsdag 22 december 2011

" there is something in the New York air that makes sleep unnecessary "

18:16 21dec new york time
Har ätit bagels till frukost, druckit gingerbread-latte på starbucks, varit på 911 memorial place på ground zero och fått en sorgsen känsla i magen, shoppat alldeles för mycket på blandannat century 21, gått och käkat lunch i crazy chinatown och blivit kär. För jag antar att det är det den varma känslan i magen är, kärlek.
Jag vet inte ens varför, kan inte sätta fingret på vad som är så himla special and supercool med new york. Det är högljutt, bullrigt, byggarbeten överallt, det finns illaluktande gränder och skräp på gatorna. Men ändå. Jag går runt och ler, vill ta kort på allting, jag får inte nog av att bara gå på gatorna och titta. För överallt är det intressant. Gula taxibilar, höga hus, fina affärer, övertrevliga snälla människor, musik, julgranar, julbelysning, pulsen. Allt man ser platsar in i ett vykort, inte för att det är vackert, utan man vill ta kort på känslan. Att bara vara här. Trivs så bra.
Har gratis WiFi på hotellet så det blir nog lite mer update än vad jag tänkt mig. Nu ligger vi på rummet och vilar fötterna efter att ha strosat runt från 9-17, om en stund drar vi ut för att käka igen. 

var så fint på ground zero. blev helt tagen.


century 21, lika jobbigt rörigt som ullared, fast med kända desginerkläder för halvapriset. på bilden ser ni en litenliten del. jag gillar, erik och pappa gillar inte.

starbucks kickar aset ur espresso house, no joke.

Inga kommentarer: