för nostalgi

lördag 24 december 2011

something 'bout Christmas time makes you wish it was Christmas everyday


00.51 24dec new york time 
God jul alla fina!
Ha nu en riktig toppen-svensk jul, och hälsa tomten från mig. För trots att jag trivs hur bra som helst här i NY så tänker jag inte ljuga. Jag är som ett litet barn när det gäller traditioner, och jag saknar lite julen hemma. 
Men somsagt, trivs så bra här. Älskar Prince st. och Spring st, älskar times square och kaoset på macys och victorias secret, älskar hur tjock jag känner mig efter bara ett par dagar (okej nej, jag har fetaste träningsabstinensen och vill bara springa 50mil och göra 3000 sittups),  älskar alla överdriva dekorationer, älskar allt trevligt folk, alla mysiga kafeer och restauranger, jag älskar att vara någonannanstans än hemma ett tag. Imorgon (idag) ska jag kolla kalle ankas jul på svtplay, och sen blir det storshopping. Ska köpa massor av julklappar till mig själv, slå in dom och öppna senare på kvällen så jag får lite julkänsla ändå.
Saknar er lite, vi ses när jag kommer hem igen!
julpussar

Inga kommentarer: