för nostalgi

onsdag 28 december 2011

new york new york

 
Okej. Nu har jag catchat upp med fisen, hon har fått sin lilla julklapp, jag har druckit te ur min NewYork-Starbucks mugg och dragit på mig min nya Victoriasecret-pyjama. Vill ni höra lite om världens-bästa-stad eller?
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara grejen med New York. För visst, det var sjukt cool att vara högst uppe i empire, och att strosa runt i central park var hur mysigt som helst. Att stå i mitten av Times Square och bli helt tagen av alla gigantiska reklamskyltar och inse hur liten man själv är var helt galet, och hur fint det var på ground zero går inte att beskriva.
Vi har turistat så mycket man kan, sett allt man ska se. Shoppat som galningar på blandannat Forever21, Urban Outfitters och Macys. Och många fler ställen, kan jag lova. Vi har käkat mängder med onyttiga cepegoda amerikanska frukostar. Och luncher. Och middagar. Och fikor.
Men det är inte det som är grejen. Att kunna strosa runt i evigheter på smågator och konstant se nya små mysiga affärer, lunchställen och hus, och sedan ta tunnelbanan ett par stationer för att plötsligt vara i galna times square eller snobbigt tjusiga upper east side. Att konstant mötas av övertrevliga och jättesociala människor. Att varesig man är i uptown eller downtown, är det fortfarande samma känsla. Det är det jag älskar med NewYork. 
Hade inte tänkt att skriva så mycket, men ser man på haha.. Hade ioförsig inte tänkt att ladda upp så mycket bilder heller, men här nedan har ni runt 40 favoriter. Njut.






favoaffären, brandy  melville







kön till frihetsgudinnanfärjan.. är vi förlåtna för att vi slängde biljetterna?




 








 









sånnahär små plaketter stod det på nästan varenda bänk i central park.  det var allt från hyllningar åt artister till grattis till morfar. så himla fint.





min julmat hihi! köttbullar, janssons, skinka, rödkål.. 
 

Inga kommentarer: