för nostalgi

lördag 31 december 2011

happy new year

2011 - vilket år. Har varit med om massor av saker, 
men dock inte blivit bärd på bår.
Vid här tiden för ett år sen hade vi iallafall snö, inte som nu då vädret bara kan gå och dö.
Januari-mars skulle gymansium sökas, och effektiviteten på pluggandet blev tvunget att ökas.
På samma gång skulle jag teamåka, njuta av sista året i nian och lära mig att köra moppe,
detta kunde ibland ge fram en stressig liten manga - svettdroppe.
April-juni handlade mest om saker för sista gången. Jag tyckte det var skitjobbigt att alla till gymnasiet
skulle ta sprången, och ville helst nian kvar. Minst ett år till, kanske ett par. Klämde in en vecka på Korsika som verkligen behövdes, en paus som gjorde att ångesten sövdes.
Med vårfester, grillkvällar, tältningar och fester glänste nian, i Göteborgsposten hade jag betygsatt sista året på bleket med den högsta 10:an.
Trivdes så himla bra med människorna där, och att säga hejdå var hårt. Bra slut trotallt när jag tillsammans med calle på avslutningen var konferencier, något jag aldrig trodde att jag skulle våga men som inte var så himla svårt!
Juni-Augusti väntade sommarlovet, lika härligt som en bal  på hovet.
Veckorna var fyllda med sol, bad, lite kärlek och jobb, sena kvällar, båtturer, fester och ännu mera jobb.
Alla gånger jag satt i min glasskiosk och i brist på annat rimmade precis som nu, tur att jag hade vänner som höll mig sällskap när jag var uttråkad som en hemmafru!
Bästa sommaren hitills iallafall enligt mig, den innehöll allt som behövdes för en tonårstjej.
Och nu i september-oktober satte det igång, det nya livet som vi hade hört så mycket om.
Gymnasiet var en stor förändring, våran mognad skulle få en helt annan breddning!
Pfft, tänkte jag och fattade ingenting.
Det hade gått några veckor och att gå på nösnäs var tråkigare än att räkna landsting.
Tur att jag trivdes himla bra i min knasiga klass, utan den vet jag inte hur jag hade orkat med alla urtråkiga historiapass.
Träningarna kom igång igen och trots att jag älskade att vara med teamet tog det ganska mycket ork.
Blev väldigt stressad igen och ville stoppa ner huvet i marken som en stork. (eller är det en struts?)
November-december var en riktigt bra period, min favoritid på året kanske ni förstod.
Allting lugnade ner sig och började flyta på i gamla vanor, varje dag var det skönt att allt gick i samma banor. När jag fyllde år den 29e bjöd familjen mig på spa, och det är en födelsedagspresent alla borde ha.
Runt luciatider fick seaside silver på havstrofén, och den lyckan var den bästa på länge så jag blev helt klen.
I new york firade jag min jul som nivet, och den staden är numera den bästa staden i världen kan jag säga utan blyghet.
Kan lämna 2011 bakom mig med känslan av att vara klar. Har varit glad, ledsen, arg, lycklig och fått svar.
Ser fram  emot 2012 som kommer bli helt galet - jag menar andra halvan av det ska jag bo någonstans i USA vilket totalt kommer ändra uttalet.
Ha ett gott nytt år och ta hand om era tår!
puss






Inga kommentarer: