för nostalgi

onsdag 23 november 2011

my heart is filled with you

"Den sista backen innan rundan var slut tornade upp sig framför henne och Julia tog sats. Ökade farten till max, tänkte bort de värkande lårmusklerna och tog i för allt hon var värd. Helt plötsligt var hon var inte arg eller frustrerad längre. Hon kände sig stark, oövervinnerlig och hade samma lyckokänsla hon alltid fick när hon tog i aningen mer än vad hon orkade.
Väl uppe på krönet stannade hon. Hjärtat dunkade, och hon var glad att musiken var så pass hög att hon inte hörde sina egna flämtande andetag. Hennes andedräkt skapade rökmoln och hon lutade sig lite mot en av de skyhöga snödrivorna vid vägkanten för att kolla upp mot den stjärnklara himlen. Hon var glad, för hon hade bestämt sig. . Inga bråk, inget tjafs, men hon tänkte inte bli trampad på. Hon tänkte inte låta sig köras över igen, nu var det hennes tur."
 
Tumblr_ltxyy7p8dt1r5wjf1o1_500_large_large

Har skrivit på novellen så länge att hjärnan snurrar, men jag gillar det. Skrivaskrivaskriva, mer sånthär i skolan tack! 
Är himla glad för en massa olika anledningar. Ska jag räkna upp dom? Okeydokey,
here they come:
  1. Jag har sovmorgon imorgon.
  2. Jag har bara en lektion imorgon, och då ska jag kolla på film.
  3. Jag har bara 4 lektioner kvar denna veckan, haha!
  4. Imorgon är det träning!
  5. På fredag åker jag till Julia (hoppas det var okej att my headcharachter in the novell hade ditt namn btw) och stannar där tills på lördag. Kommer bli så himla fint.
  6. Om mindre än en vecka fyller jag år!!!!!
Det var nog det jag kan komma på just nu, iallafall som jag kan sätta fingret på. Är bara glad just nu. 
Ni kanske tycker det är lite knasigt att jag är så himla excited över min födelsedag, och jag vet inte. Kanske borde släppa den där barnsliga hihi-jag-fyller-ååår-känslan, men vill inte riktigt. Tycker det är så mysigt att fylla år, gillar frukost på sängen och allt detdär. Plus att jag har en överasskning inplanerad på födelsedagen, är så galet nyfiken. 

Vi hörs senare ikväll, pussokram!

1 kommentar:

julia sa...

haha helt okej med namnet där, förstår att du ville använda det! :) på fredag blir det sweeeeet! saknar dig